Factorii care ne influiențează nivelul de productivitate

Factorii care ne influiențează nivelul de productivitate

Când vine vorba de gradul de eficiență și de productivitate, trebuie să luăm în calcul mai multe aspecte, pentru a face mediul în care ne desfășurăm activitatea cât mai plăcut și a ne sporii productivitatea.

Când vorbim de mediu în care ne desfășurăm activitatea pentru creșterea productivității, nu ne referim la avantajele de genul meselor de de tenis din birouri, mâncarea gratuită, animalele de companie aduse la firma, masaje și altele din aceasta serie. Acestea chiar dacă sună bine, nu îmbunătățesc deloc productivitatea. Ne iubim animalul de companie, dar trebuie sa recunoaștem ca s-ar transforma într-o adevărată harababură în birou dacă am aduce cu toții animalele de companie la serviciu.

Adevarul este ca după trecerea timpului, aceste avantaje mărunte sunt doar o mica parte din ceea ce ne face sa spunem că mediul unde lucrăm este strălucitor. Aceste aspecte nu înfățișează adevăratul motiv  pentru care un angajat ar vrea sa rămână în respectiva firma sau sa evolueze și să aducă aport la dezvoltarea ei, cu atât mai putin sa ii fie sporit gradul de productivitate.

Atunci când dorești sa te angajezi într-o companie, concentrează-te mai degrabă pe o cultura organizațională elaborată și bine pusă la punct decât pe micile beneficii enumerate mai sus. Iată câteva din caracteristicile pe care este indicat să le reperăm la o firmă atunci când ne gândim să ne angajăm acolo:

  1. Politica firmei față de angajați și clienți

Trebuie să ne întrebăm dacă avem aceleași idealuri, obiective, dacă vei avea oportunitatea să faci performanță și dacă responsabilitățile tale s-ar alinia cu misiunea și strategia companiei. Dacă da, acesta este cel mai bun semn al faptului ca acolo îți este locul unde vei putea face performanță.

  1. Determinarea

Nu te opri niciodată din învățat. Dacă nu te simți pe alocuri depășit de nivelul de cunoștințe pe care e nevoie sa îl acumulezi, înseamnă că nu progresezi. Compania unde ești angajat ar trebui sa îți ofere oportunitatea de a cauta întotdeauna noi provocări pentru a-ți grăbii creșterea și nivelul de productivitate.

  1. Aprecierea față de angajat

Ar trebui sa te simți fructificat de managerul, echipa și cultura organizațională a companiei,  indiferent de gen, de etnie sau de trecut. Colaborează cu o echipă care investește continuu în educație, care îți oferă oportunitatea sa participi la cursuri de perfecționare, care îți înțeleg nevoile, și îți oferă libertatea de a fi tu însuți, în fiecare zi.

  1. Valorile companiei

Valorile companiei unde dorești sa lucrezi trebuie sa fie perfect aliniate și în deplină concordanță cu valorile personale. Practicile etice de afaceri, sustenabilitatea și impactul asupra comunității sunt doar câteva exemple de aspecte care pot fi esențiale pentru tine. Dacă nu le regăsești în valorile acelei companii, ai putea să ai mari probleme în a te simți conectat și integrat, deci automat nivelul de productivitate va fi unul scăzut.

  1. Atitudinea conducerii

Ar trebui să colaborezi cu un manager care îți susține ideile și un colectiv căruia îi pasă de succesul tău. Acest lucru presupune a oferi și a primi feedback sincer și a-ți permite sa îți atingi obiectivele din punct de vedere profesional. Chiar dacă beneficiezi de toate aceste lucruri, aici este de fapt cea mai pregnantă lipsă pe care o experimentează angajații în general. Acest lucru nu numai ca scade apreciabil nivelul de productivitate la locul de munca, dar duce cu siguranță la frustrări și la îndepărtarea de colectiv.

Îți petreci mai mult timp la serviciu decât în oricare alt loc, ca urmare, compania în care lucrezi trebuie sa îți fie potrivită și sa îți poată oferi mediul oportun pentru a putea obține obiective mărețe. În final, practica angajării contează cu adevarat, pentru ca aceasta îți aduce cele mai mari împliniri, nu măruntele avantaje de pe parcurs. Sa nu uitam ca nivelul de productivitate pe care îl avem este la fel de important ca jobul în sine.

Categorie: Resurse Umane

Articole pe aceiași temă

5 strategii aplicabile departamentului Resurse Umane

Deducerea personală 2016

Contractul de Voluntariat. Condiții de desfășurare

Concediul de risc maternal


0 Comments

Leave a Comment