Anularea sau stornarea facturilor ?

anularea sau stornarea facturilor in contabilitate

Anularea sau stornarea facturilor ?

Anularea facturilor presupune tăierea tuturor exemplarelor cu o linie și scrierea pe ele ANULAT. Asigurați-va ca toate cele 3 exemplare au fost anulate. Facturile anulate se păstrează în evidența contabilă.

 Stonarea facturilor reprezintă o operațiune similară anulării, dar care presupune întocmirea unei alte facturi identice celei care se stornează, dar cu toate valorile pe minus.

Dacă serviciile sau mărfurile au fost livrate/prestate nu se pot face anulări și stornări pe motiv de neplată a facturilor.

Pentru a evita taxele suplimentare (TVA și impozit pe profit) generate de facturi care nu au fost încasate vă sfătuim să emiteți facturi proforme, care reprezintă un document în baza căruia se face plata, iar după confirmarea plății veți emite factura finală.

Dacă nu doriți să utilizați proforme, în vederea evitării cel puțin a taxei impozit pe profit, vă sugeram să utilizați facturile de avans. Dacă pe factura este menționat la articol „avans conform contract nr n”, veți plăti doar TVA-ul generat de acea factura, nu și impozitul pe profit, deoarece avansul nu generează venituri.

Venitul este generat doar la stornarea avansului și emiterea facturii finale.

Pentru consultații și servicii complete de contabilitate și resurse umane, nu ezitați să apelați la o ”firmă de contabilitate” , Compania de Contabilitate Buznea S.R.L, care vă poate oferii un sfat avizat.

 


0 Comments

Leave a Comment