Achiziții intracomunitare de bunuri și servicii în 2017

  • Societățile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316, figurează deja în VIES și pot face achiziții intracomunitare fără a se înregistra în ROI – condiție abrogată în 2017.

Societățile care au ca perioadă fiscală din punct de vedere al TVA-ului trimestrul și care efectuează achiziții intracomunitare, vor depune declarația 092 ( Declarație de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care aplică trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România ), în termen de 5 zile lucrătoare a lunii următoare efectuării achiziției intracomunitare.

Echipa Contabilitate București vă oferă consultanță fiscală, întocmirea și depunerea declarațiilor într-un cadru profesionist.

Acestea își vor modifica perioada fiscală din punct de vedere al TVA-ului devenind plătitori lunari în conformitate cu prevederile art. 322 alin. 7 Cod fiscal.

  • Societățile care intenționează să facă achiziții intracomunitare și care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316.

Pentru achizițiile de bunuri peste 10.000 Euro, trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 317, depun declarația 091 ( Declarație de înregistrare în scopuri de TVA / Declarație de mențiuni a altor persoane care efectuează achiziții intracomunitare ).

Pentru achizițiile – prestări de servicii intracomunitare trebuie să se înregistreze în scopuri de TVA special conform art. 317 înainte de achiziție sau prestarea serviciului depun declarația 091.

NU mai este necesară înregistrarea în ROI în niciunul din cazuri !

Categorie: Contabilitate București


0 Comments

Leave a Comment