5 strategii aplicabile departamentului Resurse Umane

5 strategii aplicabile departamentului Resurse Umane

Departamentul de Resurse Umane poate fi cheia reușitei unei afaceri; trebuie să angajăm oamenii potriviți, care să dețină potențialul necesar pentru a dezvolta afacerea și a atinge obiectivele. Scopul departamentului de Resurse Umane are sarcina să asigure funcționalitatea firmei la capacitate maximă cu personal competent și calificat.

Va prezentam o listă cu bune practici ale departamentului de Resurse Umane pentru o eficienta cât mai mare.

  1. Implicarea activă a departamentului de Resurse Umane în cadrul companiei

Un bun manager de HR își înțelege foarte bine obligațiile, cum funcționează departamentul lui dar, de asemenea, înțelege foarte bine și comunică foarte bine cu managerii altor departamente.

Un bun manager HR o să înțeleagă mereu proiectul pentru care face recrutare de personal. Acesta este nevoit să înțeleagă în primul rând direcția proiectului și de ce talent și nivel de cunoștințe dețin oamenii ce vor activa la acesta. Totodată trebuie să intuiască și potențialul oamenilor pe care îi intervievează.

Cum știm că omul din cadrul departamentului de Resurse Umane este abil pentru a selecta omul cel mai bun pentru proiect?

În primul rând comunică constat cu managerul echipei și cu restul echipei deja formată pentru a fi sigur că a înțeles perfect proiectul și se implică activ în atingerea obiectivelor acestuia.

  1. Angajații din departamentul Resurse Umane trebuie să evalueze și să reevalueze angajații firmei

 Un bun manager o să reevalueze periodic, de multe ori de la distanță, persoanele pe care le-a selectat și introdus în echipă pentru a ține evidența dezvoltării acestora în cadrul companiei și a cursurilor de specialitate. Trebuie să cunoască potențialul unui angajat, cât din el a fost atins, Cum face fata? Are talentul și abilitățile necesare pentru a progresa mai mult? Pentru a ajunge într-o poziție mai înaltă?

  1. Rezultatele nu se evaluează în funcție de individ, ci în funcție de rezultatul proiectului

Un bun manager trebuie să conștientizeze faptul că nu contează rezultatul individual ci rezultatul pe întreg proiectul. Mai exact atât timp cât echipa colaborează bine și dă randament în cadrul proiectelor atunci putem spune că firma merge bine.

În funcție de randamentul pe care îl oferă angajații în cadrul firmei și randamentul proiectelor la care sunt aleși diferiți oameni putem să evaluam sau  nu departamentul de Resurse Umane.

 

  1. Autoevaluarea

De cele mai multe ori cei responsabili de evoluția echipelor în interiorul firmei, de modul în care se adaptează și excelează angajații și se asigură că fiecare membru al echipei este la curent cu ultimele noutăți ale pieței și legislației, de cele mai multe ori uită să își reevalueze echipa.

În sectorul Resurselor Umane s-au schimbat multe aspecte de-a lungul anilor. Un „recrutor generalist” nu mai este la fel de competitiv. În zilele noastre este nevoie de recrutori specializați pe departamente pentru a efectua o evaluare cât mai corectă a talentului, abilităților și potențialului unui candidat.

  1. Utilizează platforme de recrutare competitive și actualizate

Uneori cei mai buni oameni vin din exterior.

Compania poate duce lipsă de forța de muncă pentru derularea unui proiect. Un manager bun o să utilizeze cele mai bune platforme, inclusiv pe cele de social media, pentru a găsii persoanele cele mai competente pentru proiect.

Chiar dacă firma nu duce neapărat lipsă de omul potrivit pentru a fi alipit unui proiect  un nou-venit aduce de cele mai multe ori idei noi și potențiale strategii noi și utile. Un manager HR bun o să utilizeze mereu cele mai actuale platforme de recrutare și o să știe mereu în ce grupuri din social media să caute candidați, mai ales dacă optează pentru un om tânăr în echipă pentru că, știm cu toții, cei mai multi tineri folosesc social media.

Un bun recrutor o să efectueze mereu studii de piață înainte de a se arunca în a adăuga un anunț în online și o să se folosească de toate instrumentele disponibile pentru a evalua atât potențialul randament al unor candidați din extern și intern.

Talentele de care nu se pot lipsii cei din echipa de Resurse Umane sunt totuși : inteligența emoțională, empatia și intuiția.

Articole pe aceiași temă

Factorii care ne influiențează nivelul de productivitate

 


0 Comments

Leave a Comment